2012-01-11

Splendid cardigan interpretation, part two / Cardigan Splendid, deuxième partie


Hi,

This is part two of the Splendid cardigan interpretation. If you've missed part one, it's here.

Today I'm showing the basic shape of that cardi and how I was able to duplicate it by looking at some pictures on the internet. Like I said in my last post, my version is an interpretation and not a litteral copy -  the Splendid cardigan has raglan sleeves while mine has set in sleeves.

My first clue in decoding the front shape was that I could notice on some pictures that the draping starts at the bustline, like we can see in the following pictures:

Bonjour,

Voici la 2e partie au sujet du cardigan Splendid; si vous avez manqué la 1ère, elle est ici.

Aujourd'hui je montre la forme de base du cardigan et de quelle façon j'ai été capable de le copier en examinant des photos sur internet. Comme je disais dans ma dernière entrée blog, ma version est une interprétation et non une copie conforme - le cardigan Splendid a des manches raglan et ma version a des manches montées.

Mon premier indice quand j'ai tenté de décoder la forme a été quand j'ai observé sur certaines photos que le drapé originait de la ligne de buste, comme nous pouvons le voir dans les images suivantes:

The Splendid cardigan / Le cardigan Splendid



I was lucky to find those pictures, 'cause it was much less obvious on the first ones that I found, like those:

J'ai été chanceuse de trouver ces photos, car c'était beaucoup moins clair sur les photos que j'avais précédemment trouvées:



OK, after noticing that the draping starts from the bustline, I imagined what would happen if I'd take the front band (A) and bring it even to what I call the 'draping point' (B) that is at the bustline, roughly.

Après avoir remarqué d'où tombait le drapé, j'ai imaginé ce qui arriverait si je prenais le bas de la bande (A) et que je l'amenais jusqu'au point B, d'où origine le drapé.


What you'll get is a square, like you see in the following picture. So the shape of the Splendid cardi is in fact very simple, but I was kind of proud of myself for being able to deduct that from a photo.  I've always thought I had more of an 'artistic' brain than a 'logical' brain. So I guess sewing is good for me! It makes me develop my logical and spatial abilities!

Ce que vous obtenez est un carré, comme ci-bas. Donc la forme du cardigan Splendid est en fait très simple, mais j'étais assez fière de moi de l'avoir trouvé toute seule à partir d'une photo. J'ai toujours pensé que j'avais plus un cerveau 'artistique' qu'un cerveau 'logique'! Eh bien je pense que la couture est bonne pour moi car ça me fait développer mes habiletés logiques et spatiales!

That's me showing the square shape of the drape / Ça c'est moi qui montre la forme carrée du drapé

If I release the front band, my cardi has the same draping starting from the bustline, as with the Splendid cardigan:

Si je laisse retomber la bande devant, mon cardi a le même drapé qui origine de la ligne de buste, tout comme le cardigan Splendid:



And finally, we have a girl who's happy she's made herself a cardi that looks like the Splendid one!

Et finalement, nous avons une fille heureuse de s'être confectionné un cardigan qui ressemble au cardigan Splendid!


4 commentaires:

  1. Your cardi ist great and I am looking forward to your tutorial!
    Ps: It would also be great if you could upload the pattern, sometimes, somewhere, because I am a lazy girl... sometimes. :-)

    RépondreSupprimer
  2. Thank you for sharing this and your beautiful cardigan. I learn so much from other's pattern puzzles. It does help me *see* shapes and spatial relationships better! I obsessed over a Dries van Noten draped dress a couple of years ago and now I am going back to try and guess where the drape is originating from.

    RépondreSupprimer
  3. Nice! I often trawl designer websites deconstructing the pattern in my head. I've never ripped off anything it's just a fun brain exercise XD

    RépondreSupprimer