2011-07-17

Twill tape in color/Ruban sergé en couleur

Hi all,

Guess what: I'm back! I'm excited with my new digital camera (finally) and we're going to have fun!

I was like a kid recently over a new sewing notion (well, new to me) I had only heard about but never actually saw: twill tape in color! I found this little marvel at La Maison Stragier (scroll down), located in Belgium. This is not your ordinary twill tape easily available in black, white or beige in fabric stores. No, that one is 100% polyester and stiff, while the one sold at Stragier is 100% cotton,  is SOFT and so much more SUPPLE. What a difference! Think of all the possible applications: use it to stabilize a shoulder seam (or any other kind of seam that needs reinforcement) without adding bulk, for sewing details such as a sleeve tab, or ties that close with a 'D' shaped ring.  Or as a decorative effect over a ruched or a gathered seam. And who doesn't like to have tape that matches the color of the garment? So pretty! Another good thing is that this twill tape is available in different widths (6-25mm ) as well as in many colors.

Twill tape in color seems to be a rarity here in Canada (and maybe in the US too?), I've never seen it in all the sewing stores where I've shopped, neither in online stores such as MJ Trimming. That's why I was SO excited when I found some at Stragier. 


Some of the pretty colors I've bought / 
Quelques-unes des jolies couleurs que j'ai achetées



Bonjour tout le monde,

Devinez quoi: je suis de retour! J'ai enfin un nouvel appareil photo digital digne de ce nom, et nous allons avoir du plaisir!

J'étais comme une enfant récemment lorsque j'ai trouvé un nouvel item de mercerie (enfin, nouveau pour moi) dont j'avais entendu parler mais que je n'avais jamais vu de mes yeux vu: du ruban sergé en couleur! J'ai trouvé cette petite merveille chez La Maison Stragier (déroulez la page), située en Belgique. Ceci n'est pas votre ruban  sergé ordinaire disponible en noir, blanc ou beige dans les magasins de couture. Non, celui-là est 100% polyester et plutôt raide, alors que celui de chez Stragier est 100% coton, DOUX et SOUPLE. Toute une différence. Pensez à toutes les applications possibles: utilisez-le pour stabiliser des coutures d'épaules (ou tout autre type de couture qui demande à être renforcée) car il n'ajoute pas d'épaisseur ou de raideur à la couture, ou encore pour des détails de couture tels que des liens qui retiennent une manche roulée, ou des liens qui s'attachent avec une boucle en 'D'. Ou comme effet décoratif par-dessus une couture froncée. Et qui n'aime pas avoir un ruban qui s'harmonise à la teinte du vêtement? Vraiment joli! Une autre bonne chose est que ce ruban est disponible en plusieurs largeurs (6-25mm ) et une myriade de jolies couleurs.

Le ruban sergé en couleur semble être une rareté ici au Canada (et peut-être aux É-U aussi?), en tout cas moi je n'en ai jamais vu dans les magasins de couture où je vais, ni dans les grandes boutiques en ligne telles que MJ Trimming. C'est pourquoi j'étais ravie lorsque j'en ai trouvé chez Stragier.

4 commentaires:

  1. In Australia you are more likely to find this product in curtain shops.

    RépondreSupprimer
  2. we have here in Evanston, IL, at the Vogue Fabrics. You could also create an iron-on stamp and print out to iron on the twill. Voila! Designer labels.

    RépondreSupprimer
  3. Your blog are impressive to each other.I read your blog its very good and friendly, Help ful for all.


    globaltapesandtwills.com Polyester Tapes Manufacturers

    RépondreSupprimer
  4. I read your blog. Its really amazing and very useful to all. i have some similar product. just see here


    Twill Tapes Manufacturers


    RépondreSupprimer