2010-05-08

A little blue dress/Une petite robe bleue


According to the May 2010 issue of Burda magazine, blue is one of the hottest colors of the season, especially electric blue, that they call 'klein blue' (see also March issue).

I fell in love with a stretch sateen in this exact color when I saw it at Fabricville recently, and decided to make a second version of a Burda cocktail dress (November 2008, model #135) I had made last year. I knew this fabric would be limit for this dress, it is a bit too floppy and the presence of cotton in the fiber blend (polyester, cotton, lycra) makes it prone to wrinkle, but still I decided to go for it to participate in the Fabricville 40th anniversary contest. 

I don't stand a ghost of a chance of winning anything given the outstanding quality of some of the garments presented, but now I have a cute little blue dress for under $20.

Read the PR review here.

Pictures by Jessy Bernier/Photos par Jessy Bernier


If like me you have insomnia and you sleep only 1 1/2 hour the night before a photo shoot, just put your hair in your face! :-)
Si comme moi vous faites de l'insomnie et que vous dormez à peine 1 1/2 heure la nuit avant une session photo, juste à mettre vos cheveux dans votre visage! :-)






Side view; you can see how the upper portion of the back collapses, even if it's well fitted./
Vue de côté; on peut voir comment le haut du dos a tendance à tomber, malgré qu'il soit bien ajusté.

Wrinkles form easily when I move/
Des plis se forment facilement lorsque je bouge

Front pleating detail/
Détail du plissé devant

Back view; I'm happy with my invisible zipper/
Vue de dos; je suis contente du placement de ma fermeture éclair invisible

Inside construction/
Construction intérieure

D'après le numéro de mai 2010 de la revue Burda, le bleu est l'une des couleurs les plus tendances de la saison, spécialement le bleu électrique, qu'ils appellent le 'bleu klein' (voir aussi le numéro de Mars).

Je suis tombée en amour avec un satin stretch dans cette même couleur lorsque je l'ai vu chez Fabricville récemment, et j'ai décidé de faire une seconde version de cette robe cocktail par Burda (numéro de novembre 2008, modèle #135) que j'avais déjà cousue l'an dernier. Je savais que ce tissu serait limite pour cette robe, étant un peu trop mou, et la présence du coton dans le mélange de fibres (polyester, coton, lycra) le rend enclin à friper facilement. J'ai décidé d'y aller quand même avec ma robe afin de participer au concours 40e anniversaire de Fabricville.

Je n'ai aucune chance de gagner quoi que ce soit vu l'incroyable qualité de certains vêtements présentés, mais maintenant j'ai une jolie petite robe bleue qui m'a coûté moins de $20.

Pour lire la critique sur Pattern Review, cliquez ici.



6 commentaires:

  1. Such a beautifully sewn and fitted dress and in my favorite color too. I just re-joined the gym so maybe one day I'll look like that in a dress too. (lol)

    RépondreSupprimer
  2. Such a beautiful dress , I adore that colour . It fits you perfectly.

    RépondreSupprimer
  3. Gosh, your photos are fab...you just need a fan blowing your hair and you'll look your're in a magazine photo shoot! Great close-up shots...just wonderful details!

    RépondreSupprimer
  4. That's a beautiful dress, and gorgeous photos. That is definitely a "jazzy" type dress!

    RépondreSupprimer
  5. Cette robe est magnifique et les photos la mettent vraiment bien en valeur !

    RépondreSupprimer
  6. Perfect in every way! Will you wear this to perform?

    RépondreSupprimer