2010-03-08

New Marfy's... again!/Nouveaux Marfy... encore!


Hi everyone,

I've been constantly watching Vogue's and Butterick's websites in the last 2 weeks in the hope of seeing the new Marfy Spring/Summer 2010 patterns, and here they are!

I might be tempted to order some of their cute dresses or tops. I love the way Marfy patterns are cut by hand (without seam allowance) and arrive to you neatly folded. Attention to detail and superior cut and fit can be expected with Marfy.

Below are my picks:



 
 This one, want want want! The lines are so clean!/
Cette robe, je la veux! Les lignes sont tellement pures

 
 Fitted dress with neckline detail/Robe ajustée avec détail à l'encolure

  
A cute little number/Un joli petit modèle

  
 Love the fluidity of this top/J'aime la fluidité de ce top

 
 Beautiful dress with a retro flair/Très jolie robe au style un peu rétro

 
 Love the draping details on this top; could be evening or casual, depending of your fabric/
J'aime les détails drapés de ce top; il peut faire soirée ou tous les jours, dépendant du tissu

  
Another beautiful, fluid top/Un autre beau top fluide 


Marfy are well known for their magnificent evening gowns/
Marfy sont très connus pour leurs magnifiques robes du soir

 
 A very summery feeling for this one/Une robe très estivale


 
Beautiful draped neckline on this one/Une jolie encolure drapée sur celle-ci

Bonjour tout le monde,

J'ai constamment surveillé les sites de Vogue et de Butterick ces 2 dernières semaines dans l'espoir de voir enfin apparaître les nouveaux patrons printemps-été 2010 de Marfy, et les voici!

Je pourrais être sérieusement tentée de commander certaines de leurs jolies robes, ou encore quelques tops. J'adore la façon dont les patrons Marfy sont coupés à la main (sans valeurs de couture ajoutées) et dont ils arrivent à vous, soigneusement pliés. L'attention aux détails ainsi qu'une coupe et un ajustement supérieurs peuvent être espérés de la part de Marfy.

Mes choix apparaissent ci-haut.

1 commentaire:

  1. These patterns are gorgeous. I get so caught up with buying patterns in store (from the Big 4 companies) because they go on sale. But I've been overlooking these fabulous Marfy patterns. I definitely need to check them out. Do they ever go on sale?

    RépondreSupprimer